Många avstår från att svara när okända nummer ringer, de har helt enkelt inte tid att lägga på random samtal. För servicepersonal och andra som behöver en första kontakt via telefon tar det både tid och energi att ringa samtal där 90% inte svarar. Därför är det både smart och ekonomiskt att skicka SMS med information inför samtalet.

Det finns gott om möjligheter att anpassa kommunikation via SMS på många olika sätt, har du ett önskemål kring hur du vill att ska fungera för er med inte har lösningen? Lugn, vi har svar och lösningar på alla möjliga sorters önskemål, kontakta oss så berättar vi gärna hur vi kan fixa det åt er!

Textavsändare

Om du vill göra SMS-meddelandet proffsigt kan du använda en textavsändare som visar företagsnamnet som avsändare istället för mobilnummer, mottagaren vet då direkt vem det är som har skickat meddelandet. Transparant, proffsigt och säkert!

Svars-SMS

Eller så kan du skicka ett Svars-SMS där kunderna själva kan svara när det passar dem bäst att bli kontaktade. Minskar stressen på din personal, ger dem bättre arbetsmiljö och minskar risken för bomkörningar vilket i sin tur ökar både resultat och omsättning. Svaren kommer in på mailen och ni kan välja att fortsätta konversationen SMS to Mail.

Med vår SMS Gateway slipper ni jaga kunder och låter dem själva bestämma när kontakt ska ske.