Vi på TellusTalk gillar säkerhet och det är viktigt att kunna skicka känslig information säkert och samtidigt hålla avstånd nu i coronatider.

Vi vill lyfta vår tjänst för BankID-skyddade meddelanden för att skicka säkra meddelanden. När du skickar ett skyddat meddelande så måste mottagaren låsa upp ditt meddelande med sitt BankID för att kunna läsa det du skickat och på så vis kan du vara säker på att rätt person får och läser ditt meddelande. Har mottagaren inte BankID så kan du låta dem logga in med en engångskod istället.

Det är enkelt och går snabbt att skicka både från mejl, webbinloggning eller API. Du som kund kan naturligtvis skicka på alla tre vis.

När tycker vi man ska skicka ett BankID-skyddat meddelande?
Personlig information – det är GDPR-säkert, du kan låsa meddelandet till ett specifikt personnummer
Avtal – du kan kombinera BankID-skyddade meddelanden med digital signering, säkrare än så blir det inte!
Läskvitto – få en notis om vilka som läst och tagit del av ditt meddelande.

Skicka enkelt från din mejl

Så här adresserar du i din mejl för att skicka ett BankID-skyddat meddelande via SMS: mobilnummer@login.esms.nu t.ex 0765399309@login.esms.nu

BankID-skyddat meddelande från mejl

Man kan såklart skicka till en mejladress också, adresseringen blir då jacqueline@tellustalk.com.login.esms.nu eller jacqueline@tellustalk.com.login197701011234.esms.nu.

För mottagaren ser det ut så här

Mottagaren klickar på länken och loggar in med BankID eller engångskod för att läsa ditt meddelande.

 Behöver du hjälp för att komma igång, hör av dig till oss och vi hjälper dig!